Triumph 1 - 1923 #31343


Nem ástam még bele magam a modelltörténetbe, de úgy tűnik, hogy ez volt az első gépe a Triumphnak. 

A gépet Milán gyűjtőtársamnak köszönhetem, aki alkatrészt keres a saját gépéhez és mivel jó áron és jó állapotúnak tűnt a hirdetés alapján így megkért, hogy nézzem meg. Nem is vacakoltam, mivel annyira egyben volt, hogy még nekem is megtetszett. Gondoltam ha nem is kell neki, akkor sem bánom ha rajtam marad.

A hirdető néhai apósa használta a gépet - A. Károly, aki egy szegedi textilipari szakember volt. Számos európai cégnek készített szabásmintákat melyek feliratait és más műszaki dokumántumait ezzel a géppel készített el. Azt hiszem abban az időszakban mikor munkaéveit töltötte igazán nagy szó lehetett Hollandiába, Svájcba és más nyugati országokba küldeni a szellemi produktumot. A további pontos információkat egyelőre még nem kaptam meg a leszármazottaktól, ami bízom benne, hogy hamarosan változni fog.
Egy biztos! A hölgy akitől vásároltam nagyon szimpatikus volt. A gép története megfogott és alkatrésznek megbontani is kár lenne egy ennyire egyben lévő gépet. Milán végül átadta nekem a tulajdoni jogot így került még egy remek darab a listára ami arra vár, hogy újra gépelhessenek vele.

Megjegyzések