Optima M16 - 197X #C33334

 Ez a gép ingyen került hozzám mikor a zastavámhoz mentem új vízhűtőt vásárolni. A hapsi akitől kaptam azt mondta az édesanyja hozta magával még a nyugdíjba vonulása előtt. Feltételezem most unták meg kerülgetni. Az M14-es modell nincs még meg, de M12-esből van két darabom is. Az egyiken OTP leltári szám van a másik pedig nagyon jó áron volt, majd az egyiket meghirdetem...

Amikor hozzám került az M16 még a fenti képnél is csúnyább volt. A megszokott pormacskákon kívül minden egyes négyzetmilliméterét befedte valami érdekes anyag. Olvastam már a hírhedt nikotin rétegről ami az évek során képes egy dohányzó irodában lerakódni a gépekre és szerintem ez pont az volt. A színekkel hadi lábon állok, de valahogy ilyennek képzelem el ill. nem jutott eszembe más lehetőség ami így beteríthet minden egyes eldugott részt.

Szörnyen masszív mindene, elpusztíthatatlannak tűnik. Közel 20kg-ot nyom. Többek között ritkított írást is tud, illetve kocsija két gomb benyomásával leemelhető. Utóbbi funkciója jól beállítva látványos tud lenni egy érdeklődőnek. A felhasználó számára praktikus, amennyiben van különböző méretű kocsija.  Viszont mire sikerült jól összehoznom mindent azzal eltöltöttem három estét. Meg még egyet mire széttudtam szedni.



1965 és 1977 között gyártották Optima, Daro és Robotron név alatt is. Állítólag közkedvelt gép volt. Bár feltételezem nem a megjelenése miatt...

Amennyiben lenne egy óriási dolgozószobám és időm nagyrészét gépeléssel tölteném, látok esélyt, hogy helyet kapjon ez a típus. Voltaképpen remekül használható. Nem jut eszembe olyan funkció ami nincs meg benne. Irodai gép lévén természetesen mindene kézre áll. Gyors és kényelmes gépelést tesz lehetővé.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése