Silver-Reed SR 200 - 1979 #10128948

 

Eladásra vásároltam, úgy egy hónapja. Nem sok gondja volt szerencsére és úgy tűnik a vevőt is megtaláltam rá. 

Ténylegesen nem vetettem össze egy géppel sem így nem mondhatom ki, hogy azonos a Royal 200-al vagy különböző Silver-Seiko és más gyártók modelleivel, de az biztos, hogy van közük egymáshoz.

Első neki futásra a csengő problémát vettem elő. Elég kukán szólt, egyszerűen kicseréltem egy erősebb rugóra.


Néhány helyen felütötte a fejét a rozsda és ez eléggé zavarta a szememet.

Különböző kialakítású kis drótkorongokkal távolítottam el a rozsdát, ezzel együtt a festéket is.

Sima alapozó festék. Egy kínai áruházban vettem, elég silány minőség. Jön is- nem is. Eltömődik a fúvóka stb. Egy papírra fújva ecsettel kentem el. Kicsit kókány megoldás, de gyors, olcsó, egyszerű és hatásos.



Általános takarítás következett.




A szalagburkolat kicsit behorpadt. Van egy kis ügyesnek tűnő húzató szerszámom, amit már számos alkalommal kipróbáltam, de megoldást egy esetben sem sikerült elérnem. Azért lelkesen próbálkozom. Ezúttal is sikertelenül...


Összeszereléskor a sortovábbító kar kicsit megviccelt. A csavarfej alatt van egy rugó, amit először az állító lemez alá raktam ezáltal nem működött megfelelően. Erre jó oda figyelni.


Végül kapott 4 új cipőt.

Beállítani, beszabályozni, alkatrészt cserélni nem kellett, így nem is nagyon figyeltem a lehetőségeket. Erről most nem tudok véleményt formálni.
Egyszerű, könnyű és olcsó gépnek tűnik. Kiforrott teknika, mindennek megvan a helye és a lehető legegyszerűbben van megoldva. 


Számomra nem tudnak élményt az ilyen masinák, egyszerűen funkcionálisnak tartom.
Nem egy halk gép és borzasztóan hiányolom a papírtámaszt. A szalag tartó és továbbító mechanizmus műanyag. A sortávolság beállító legtúlsó állása kapcsolja be a kocsizárat.


Remélem tetszeni fog Alexandernak, ha nem akkor pedig legalább látott ilyet is. Küldök mellé néhány levéllapot.












Megjegyzések