Hermes Baby - 1976 #9378679
Ha jól emlékszem 2020-ban vásároltam, tehát két éve van a tulajdonomban. Ritkán kerül a hozzám olyan gép amihez nem kell hozzá nyúlnom - még csak törölgetésre sem volt szükség! Kiváló vétel volt, az egyetlen dolog amit savallok az a svájci tasztatúra... de hát mit lehet tenni?
A gyűjteményem átalakulóban van és ennek a kis gépnek mennie kell. Akármilyen remek állapotban is van, túl fiatal. Azt hiszem megfogom bánni, de már elindultam a ritkaságok felkutatásában és helyre van szükségem - erre eladom a legkisebb írógépemet...
Inkább a holmimhoz való beteges ragaszkodásom miatt büntetem magam. Nos, a felismerés az első lépcső nem?
Írok még vele pár levelet búcsúzás gyanánt illetve, hogy megbizonyosodhassak minden funkció működéséről utána pedig piacra kerül a gépezet.
A Baby sorozat első variánsa 1935-ben jelent meg. A Paillard család Giuseppe Prezioso bízta meg a tervezéssel, ami végül a Hermes legsikeresebb írógépe lett. Közel fél évszázadon keresztül tartott az értékesítése, mintegy 4,5 millió darabon keresztül.
Természetesen számos variáns megjelent az évek alatt, szerkezetileg azonban nem történt nagy változtatás. A legtágabb besorolási forma 3 csoportba osztja a Baby-ket. A korai darabokon nem volt szalagfedő, utána a 40-es években jött az ikonikus kihajtható forma, majd pedig végül - mint a piros darabon - egy szokásos lepattintható verzió.
Apró méret, apró súly, azt hiszem ez a család annyira ikonikus, hogy mindenkinek ki kell próbálnia egyszer. A szerkezet talán legérdekesebb része a kocsi "emelése". Itt nem a szegmens mozog és nem is emelkedik fel a kocsi, hanem egyszerűen hátra billen a sínszerkezet.
A korábbi modellektől eltérően ennél már beépítésre került a színválasztó és a papír támasz, a sortovábbítókarral együtt és a szalagburkolattal együtt egy hétköznapibb megoldással került beszerelésre.
A 60-as közepétől a svájci gyártás helyett a németországi Säckingenben és a Brazil Sao Paulóban készültek a gépek, majd a 1970 környékén már csak a brazil üzemben. 1974-ben a Precisa tulajdonába került a cég. A történet 1981-ben ér véget amikor az Olivetti megszerezte a HPI részvények többségét és a szerkezetet egy Olympia Traveller-hez hasonló burkolat alá rejtette.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése