Triumph - Adler Tippa - 1984 #40103896

 

    Ezt a gépet olyan régen vásároltam, hogy nincs még benne a két éve elkezdett nyilvántartásomban. Pedig azt hittem, hogy tavalyi darab... Mindenesetre most előkerült mivel egy jó ismerősöm írógépet kíván ajándékozni egy barátnőjének. Micsoda szép gesztus! Viva la maquina de escribir!
Kompakt, könnyű és német tasztatúra volt az igény és az elküldött listából ő került ki győztesként.


    Valamikor már gépeltem vele, mivel a táskájában találtam egy jegyzetet az ellenőrizendő részekről.

1. A kocsi nehezen jár.
2. "-" ferdén üt be
3. Szalagtovábbító mechanizmust ellenőrizni

    A kocsiágyak tisztítása nem okozott túl sok javulást. A húzózsinórt leakasztva jobban érezhető volt mi az ami "fogja" a kocsit és ha már leoldottam a rugót, kitakarítottam azt is. Egy balos csavar fogja fel. Visszaszereléskor a dobot forgatva spanoljuk a rugót, majd akasztjuk be a horgot.
Visszatérve az alapproblémára a kiváltókerék szorult annak tengelyén. Ahhoz, hogy ez látható legyen a kocsihúzó szerkezet zsinórjának akadóját kell leszerelni, majd a kocsi egészen kitolható (nem szükséges teljesen eltávolítani). A kereket csak egy rögzítő gyűrű fogja. Kapott némi kenőanyagot és a probléma tovaszállt.

    A ferdén ütő karaktert két fogóval megigazítottam. Szerencsére nem magasságbeli deformáció volt...

    A szalagtovábbítással semmi gond nem volt. Egyszerűen csak nem megfelelő szélességű szalagot raktak bele. Erre a képek nézegetése közben Alexander már az első pillanatban rájött :)

(A fotón már jó szalag van befűzve)


 










    Általános takarítás után semmi rendellenességet nem tapasztaltam. A napokban írok vele egy levelet és lezártnak tekintem az ügyet.

    A táskája elég szerencsétlen. Hordozva úgy tűnik nincs gond, de amikor az asztalon használat után bepattintjuk és a fogantyúnál fogva emeljük meg a gépet, képes kiakadni a zár. A körmök nincsennek letörve és a gép hátsórészénél sincs lehetőség csalni. Ez ilyen...






    A takarítás utáni szokásos kis információ gyűjtés meglepő módon semmi eredményt nem hozott. Nem találtam besorolást a Tippák közé, nem találtam hirdetéseket, sem utalást az adatbázisban erre a variánsra. Talán német piacra gyártott extra fiatal darab?
Annyit tudok, hogy a hátulján lévő T-A organisation matrica '68-'69 óta van színen.
1968-ban egyesült a Triumph és az Adler, 69-ben pedig a Litton csoport tagja lett. A márkát képviselő gépek a 70-es évek elejétől készültek Nakajimában. Viszont az ezen információkat szolgáló  Robert Messenger weboldalán sem találtam ilyen burkolattal Tippát...

Megjegyzések