Remington 50/60 - 1935 #W136978


Rettentő izgalmas, érdekes, ritka darabja a Remington gépeknek. Számos megválaszolatlan kérdés merült fel annak ellenére is, hogy nem tervezek komoly kutatást indítani a gép után, ugyanis csak megőrzésre került hozzám. A gép Tulajdonosa, Milán a tervek szerint az ősz folyamán fog meglátogatni és magával vinni ezt és más gépeket is amiknek az adásvétele rajtam keresztül bonyolítódott le.
Nos, ő egy Remington gyártmány. A papírtámasz felirata "Írógép Egyiptom". Legalábbis a fotó alapján ezt adta ki a google fordító... Kiosztása szerint arab karaktereket tartalmaz ennek okán a gép legszokatlanabb jellemzője, hogy a kocsi jobbról balra ír.

Milán érthető okokból nagyon izgatott volt a gépet illetően. Miután megérkezett a műhelybe egyszerűen napokig nem volt időm kibontani. Innen is elnézésedet kérem barátom! A szállítás során nem történt sérülés. Igazán profin becsomagolták.

Miután gyűjtő barátom megkapta a részletes galériát arra jutott, hogy ez a gép kísértetiesen hasonlít a 60-as gyártmányú Smith-Premier-ekre.
Legyen akárhogyan is. Biztos vagyok benne, hogy alaposan utána fognak járni a gépnek és bízom benne, hogy az anyagát majd én magam is láthatom.
Az eladótól érdeklődtem az eredetét illetően, de ő csak annyit mondott, hogy egy ügyfele pincéjéből hozta el egy bizonyos projekt ügyében ami végül nem valósult meg, így eladásra kárhoztatta. Szerencsére jó helyre került.

Megjegyzések

  1. Szia!

    Szuper a blog, tök jól írsz, magyar nyelven egyedülálló a témában. Pár hete bújom a netet az írógépekkel kapcsolatban és így keveredtem ide is. Kezdődött egy dokumentumfilmmel az Olivetti márkáról, folytatódott egy egyszerű kereséssel, aztán már fejjel előre csúsztam a rókalyukba. Előtúrtam a családi Erika 115-öt (egy komoly tisztítás azt hiszem ráfér), jövő héten átveszek egy IGV 3000-ret és már arról győzködöm magam, hogy nem is lehet olyan nagy egy asztali Optima/Robotron. Azt hiszem, stílusban pont az ellentét tetszik, lenyűgöznek ezek a hetvenes évekbeli dobozformák. Hogy mire használnám őket, az még kérdéses,de ahogy a töltőtollakat is meglepően sokat forgatom, szerintem ezekre is ráakadok.

    Egy konkrét kérdésem is lenne. Jól gondolom, hogy az IGV 44 szerkezetileg egy sima 3000 csak nagyobb kabátban?

    Pisti

    VálaszTörlés
  2. Szia Pisti!

    Boldogsággal töltenek el a soraid és elnézésed kérem a lassú válaszért. Nem vagyok hozzászokva a blog aktivitásához :)
    Olivetti bácsi munkássága engem is lenyűgözött. Hihetetlen az amit sikerült neki megteremtenie. Példaértékű.
    Amennyiben az Erika tisztítását magad szeretnéd végezni akkor ez egy remek választás, ugyanis van magyar nyelvű szakirodalom ami ezekkel az Erikákkal szemlélteti az írógépek felépítését, ill. gyakori gépek- könnyű hozzá alkatrészt találni (akár tőlem is).
    Az IGV 3k ezóta már Nálad kell, hogy legyen és feltételezem az első pislogásokon is túl vagy a lapszél állító miatt :)
    Az említett Optimákat én is szeretem -mint felhasználó, viszont nem szeretném, hogy ezek a gépek jellemezzék a gyűjteményem. A hely sajnos korlátozott, de a kukában még sem végezheti! Ha érdekel a dolog akkor örömmel Rád bízom a sorsát.
    Ajánlom figyelmedbe a levelezést. Imádok levelet kapni a postaládába ennek pedig velejárója, hogy válaszolni illik rá. Adott is a gépek használati funkciója- mondjuk ehhez nem indokolt a 100+ gép :), de a töltőtollaidat is használhatod hozzá. Igazán igényes leveleket lehet így készíteni.

    A kérdésedre válaszolva pedig jól látod a helyzetet. Ahogy Garami Úr mondta, legalább három mérettel nagyobb a kabátja :)

    Köszönöm az érdeklődésed,
    Barna

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése