IBM
Az elmúlt hetekben egy korai Triumph Durabel-en dolgoztam. A művelet sajnos egyelőre c-vágányra került alkatrész keresés miatt, viszont arra is rákellett jönnöm, hogy nem árt ha látja az ember azt amit csinál. Minden ilyen Triumph egy-egy aprócska fekete lyuk. A belső alkatrészek mindegyike feketére van festve és az eddigi fényforrásaimat mindegy szálig semlegesítette, ami arra ösztökélt, hogy itt bizony fejleszteni kell! A fotón látható beta verzió idővel bővülni fog egy olyan egységgel, amin keresztül az ablakom irányába mozgatható lesz, valamint kapni fog egy másik, karcsúbb lámpatestet, amit majd fel és le fogok tudni állítani. Ezzel már talán boldogulni fogok és mindenbizonnyal a termék fotózások során is jó hasznát fogom venni.
A rendszer első munkája ez az IBM lesz, amit Zsoltnak készítek. A feladat egyszerű. A gépnek működnie kell!
Elektromos gépekkel nem szoktam foglalkozni, de egy ilyen jóakarómnak nem tudok nemet mondani. Kicsit fázom tőle, ugyanakkor izgatott is vagyok.
November 21. Reggel- munka előtt
Első nekifutásra az áramot kellene eljuttatni a motorhoz. Gondoltam egy olvadó biztosíték és meg is vagyunk, de ezekben nincs ilyen védelem. Viszont maga a gép borzasztó nehéz! És trükkös a burkolatot is levenni...
Miután felfedte előttem kopasz vólját, elkezdtem kibontogatni a hálózati kapcsolót és további elemeket. Miután ezek sehogy sem kibújtathatók rákellett jönnöm, hogy az egész hátfalat le kell bontanom. Valószínűleg így is van ez kitalálva, mivel a rögzítőcsavarokon kívül csak a szíj, egy rugó és egy e-clips kapcsolódik a gép többi részéhez.
A mérések alapján a kapcsoló mindjárt ludas. 2 db vezetéket zár. Az egyiknél bizonytalan a kontakt, a masiknál nincs is. Szerencsére ezek még szerelhetőek. Picit beégett és a lemezek is girbe-gurbák, de lesz még jövője.
November 23.
Kalandozásomat folytatva nekiestem a motornak. Annak a motornak amit ha az ember megpörget a kezével, nyugodtan megsodorhat egy cigarettát amig az megáll. Na ez nem állt meg. Ami azt illeti el sem indult. Szerencsére nem volt rozsdás, csak a régi olaj fogta piszkosul a finoman illesztett tengelyt, a forgórész peig tele volt szétmálott szivaccsal. A takaritás után még felhúztam a tengelyt egy filcronggyal, az olajtároló korongokat beáztattam és ismét semmi ellenállás nélkül forog.
A projekt viszont megtorpant a hétvégére. Egy ilyen rendszerhez szükség van egy inditókondenzátorhoz, ami viszont a méréseim alapján kuka. Nagyon meglepődnék ha kapnék ilyet bármelyik szaküzletben is, de azért ismerek egy két helyet ahol javitanak mindenféle kütyüt, szóval még talán lehet bontott is. Mindenesetre egyelőre csak abban bizom, hogy kapok olyan tokozásban, ami mellett a gyári IBM védűburkolatot nem kell sem elhagyni, sem átalakitani.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése