Hebros 300 198X - 300028230



Mivel az ősz folyamán látógatást ígért Alexander, elővettem az egyik gépét amit rám bízott. A történetére nem emlékszem már pontosan, de leginkább az érintésvédelem miatt aggódott. Megrázó élmény tud lenni. Éppen ezért is vonták őket ki a forgalomból annak idején. 


A szigetelések vizsgálata előtt azonban működésre kellene bírni a gépet... Egy biztos! A befőttes gumi nem lesz jó szíj gyanánt. Korábban próbálkoztam o-gyűrűvel, ami a hajtás átvitelére alkalmas volt, viszont a tartóssága még nem volt vizsgálva. Erről majd Alexander beszámol a későbbiekben.

Nem tudom mi célból, de mind a két oldalon a csavar, amelyen fordul a kocsi, fel volt lazítva, továbbá az egyik oldalon az ütközőcsavar is. 

Az o-gyűrűk a helyükön, viszont úgy tűnik, hogy nagyobbra van szükség. Túlzottan feszíti- hallható ahogyan küszködik a motor. Talán a jövőhéten tudok majd elszakadni, hogy keressek egy megfelelőt.  Az viszont örömteli felismerés, hogy a gép szépen működik.


A megfelelő gyűrű kiválasztása után szembesültem azzal a jelenséggel, hogy a motor bizonyos időközönként elkezd vibrálni. a forgó rész tengelyirányban véleményem szerint túl sokat mozgott és az egyik bronzcsapágy is elkopott már. A csapágy felületén már korábbi próbálkozások nyomát is látni lehetett, de egy biztos. A villanymotor egy elég olcsó konstrukció. Leginkább cserével orvosolható, amit most meg is tettem a saját gépemből. A kis bronz - egy öntött felületen - képes beállni a megfelelő helyre, az előfeszítésről pedig egy rugós acélkarika gondoskodik. Az utóbbi alkatrészt ilyen céllal még nem láttam felhasználni, de végül is működhet. Csak nem túl elegáns... A kenésről és tömítésről filc gondoskodik. A csapágyházba az egész bazarat préseléssel zárták le - tehát nem szerelhető. Rendeltem hozzá alkatrészt. Majd ha lesz kedvem megpróbálom megmenteni.



Az érintésvédelmet illetően érdemes odafigyelni a kapcsoló körülötti részre. A csatlakozási pontok mind szigetelve vannak és a gépen belül, párhuzamosan vannak vezetve az egy eres kábelek. A gép maga földelve van, amennyiben megfelelő vezetékkel kötjük a hálózatra, nem lehet belőle baj. A motor melegedése jobban zavar, de ezzel nem nagyon tudok mit kezdeni. Nincs sok tapasztalatom az elektromos gépekkel - az is lehet, hogy ez normális. 


A fentebb említett laza csavarokkal kezdtem. Áthúzgáltam a kocsi összes rögzítési pontját, de néhány nem gyári csavartól eltekintve nem találtam problémát. Valami komoly beavatkozáson eshetett át korábban, mivel nagyon sok csavarfejen látszik, hogy nem megfelelő csavarhúzóval estek neki. A kis és nagybetűk kapcsolatát beállítva azt tapasztaltam a tesztelés során, hogy nem emeli ki ütközésig a kocsit. A gépnek ezen része is elektromos rásegítést kap és pusztán a képen jelzett csavaron kellett húzni, mivel csak kézzel volt rátekerve az anya. 









Megjegyzések