T-A Tessy - 1972 #5218145

Árverésre került amin én magam is részt vettem. Nem gondoltam, hogy izgalmas lehet egy csupa műanyag gép így ki is estem a versenyből. Másnap kaptam egy emailt az egyik ügyfelemtől, hogy küldhetne-e egy gépet átvizsgálásra. Természetesen igent mondtam és miután kézbesítették derült rá fény, hogy egymás ellen harcoltunk néhány nappal ezelőtt. Érdemes egyeztetni a felhasználóneveket :)

A kis Tessy a Tippa egyszerűbb/olcsóbb változata Rob Messenger szerint. Nekem egyelőre csak az újabb és öregebb verzióból van, így nem tudom összehasonlítani. Egyébként az ő gépén nincs papírtámasz.
Ez a gép nem rendelkezik színváltóval, viszont úgy tűnik, hogy olyan verziót is terveztek amiben van. Mivel nincs állítokar így a mozgatóhuzalt egy kis csavarral fixálták a helyén. Ilyet még nem láttam, tök jó! Ezen valószínűleg a jelölt részre szánták a kezelőkart.
A nyíllal jelölt tengelyt a billentyűkarok mozgatják, ami pedig a négyzettel jelölt úton működteti a szalagtovábbító mechanizmust valamint a "színváltón" keresztül, a szalagvezetőt is innen mozgatja.
A szalagtovábbító különben hihetetlen egyszerűséggel leszerelhető. Még csak ki sem kell teljesen csavarozni a jelölt csavarokat, ugyanis nem furaton keresztül rögzíti az egységet.
A kocsit sem szereltem még le egy gépről sem ilyen egyszerűen. A hátsó prizma két végén és az elülső csuklópontot lecsavarozva már csak egy rugót kell kiakasztani az alján és már köthetjük is le mind a 2 huzalt amiről fentebb már írtam.
zökkentőszerkezet is rendkívül egyszerű. Még csillagkerék sincs benne, a linken megtekinthető a működése. A huzal ami nincs bekötve, az felel a visszázásért.
Papírtámasztója van, viszont margóbeállítót csak a nyitásra kapott, így margófeloldó billentyűnk és csengőnk sincs. A szegmensben talán ide szánták a profibb verzióhoz.
A burkolaton láható jelölések az érintés szabályozóé, ami szintén nincs a beszerelve.


Szétcsúsztam ennek a gépnek az egyszerűségétől, nem találok szavakat... Valaki túlzottan átolajozta előttem, ezt ki kell mosnom belőle utána hasonló sebességgel mehet is össze. Nagyon kíváncsi vagyok milyen a gépelési élménye. A szerkezet egyszerűségéből kiindulva nem várok sokat, viszont nem nagyon látom a használat nyomait tehát kb. Érintetlen gépet fogok használni.

Megjegyzések